G-D4S2VMBK9Z
top of page
תמונת הסופר/תגילה פרץ

על תינוק ועצמאות

בואו נדבר על עצמאות.


האם חשבתם פעם איזה מסע מדהים עושה תינוק מהרגע שהוא נולד עד הרגע שהוא חוגג שנה?

זה לא סתם מסע מדהים, זה המסע המדהים ביותר שבן אדם עושה בימי חייו והוא בעיקר נסוב סביב עצמאות.

כשהתינוק נולד ויוצא אל העולם הוא לגמרי חסר אונים ותלוי בהורים שלו שמטפלים בו, לכל דבר.

בהתחלה הוא יודע רק לבכות ולעשות צרכים.

מעבר לזה הוא תלוי בכל דבר באנשים שמטפלים בו שיאכילו אותו, ילבישו, יעזרו לו להירדם, ירגיעו, ירימו, יהפכו, יכניסו מוצץ ועוד...

ומה קורה אחר שנה?

אז לגמרי אפשר לראות את הקסם הגדול. הוא ידע לרב לזוז באופן עצמאי במרחב גם ללכת לבד והוא כבר לא תלוי בהורים שלו שיזיזו, יהפכו, יאכילו, הוא ידע לקחת מוצץ ולהכניס לבד לפיו הוא יאותת מתי הוא עייף וידע להיכנס למיטה ולהירדם.

אם אתם הורים לתינוק שחגג שנה והתינוק שלכם כבר הולך לבד יושב אתכם בארוחה מסביב לשולחן המשפחתי ואוכל לבד אבל ממש אבל ממש לא נרדם לבד וזקוק בעזרה כדי להירדם וגם בלילה עדין מתעורר לבקבוק וגם לכם שתחזירו לו את המוצץ?

ואם אתם שואלים למה שבכל מה שקשור לשינה התינוק שלי לא עצמאי?


בואו נתחיל בזה בעובדה פשוטה שמבחינה פיזיולוגית התינוק כבר מסוגל להירדם לבד מגיל 5-6 חודשים, אבל בפועל אתם ממשיכים להרדים אותו ממש כמו שהיה רגיל לעזרה בהרדמות עוד מהחודשים הראשונים לחייו ולמעשה אם לא לימדם אותו להירדם לבד הוא לרב לא יעשה את התהליך לבד.

זה נכון גם לגבי לקיחת מוצץ שנפל באמצע הלילה מה יותר קל מלבכות ויד נעלמת מגיעה ומכניסה אותו לפה? למה צריך להתאמץ ולחפש את המוצץ במיטה בחושך אם השירות ניתן חינם וללא מאמץ והשירות מהיר ויעיל בלילה? חשבתם על זה?

אז ממש כמו שלימדתם אותו לשבת ליד השולחן ולאכול לבד מהמגש שלו אפשר ללמד אותו להירדם לבד לקחת מוצץ לבד, וגם לישון לילה שלם.

כן זה אפשרי.

שואלים איך?

על זה במדריך שלי 'איך ללמד את התינוק להירדם לבד ולישון טוב' שהוא חינמי לגמרי וצריך רק להירשם והוא בדרך למייל שלך.




Comments


bottom of page